Veel gestelde vragen.
Klik op de vraag om het bijbehorende antwoord te lezen.
Een professional organizer biedt informatie, assistentie en systemen
om mensen te helpen orde op zaken te stellen.
Bijvoorbeeld het leveren van advies en concrete hulp bij:
- het praktisch inrichten van woon- en werkruimtes,
- het efficiënt indelen van de beschikbare tijd,
- het optimaal benutten van energie.
Mensen huren vaak adviseurs of coaches in om hen te helpen bij
het bereiken van hun doelen, het inhuren van een professional organizer is hiermee
vergelijkbaar. Meestal is de aanleiding voor het inschakelen van
een professional organizer dat mensen zelf geen tijd hebben of dat ze tijdelijk het
overzicht kwijt zijn.
De kosten zijn afhankelijk van de tijd die nodig is om het project
af te ronden. Naar aanleiding van het intakegesprek krijgt u een
offerte en dan kunt u beslissen om het wel of niet te laten uitvoeren.
Natuurlijk lijkt het goedkoper om veel zelf te doen, maar als u er
een paar dagen vrij voor moet nemen is het al gauw voordeliger
om een professional organizer in te schakelen. Bovendien is het zo, dat als
u beter georganiseerd bent u handen vol geld bespaart zonder te bezuinigen!
Dit is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid werk die gedaan
moet worden en van uw persoonlijke voorkeuren. Meestal is het
verstandig om niet meer dan één kamer of kantoorruimte per dag te
doen. Het is ook mogelijk om een gedeelte samen te doen en daarna
zelf verder te gaan. Dan pakken we iedere week of maand een ruimte
of taak aan.
Dat is helemaal afhankelijk van wat u wilt. De professional organizer kan alles doen
behalve de eindbeslissing nemen. U beslist zelf wat u wilt bewaren of weg doet.
Daarvoor is het voldoende dat u telefonisch bereikbaar bent.
Ja, dit is een van de belangrijkste grondregels van de beroepsgroep.
Het is heel belangrijk dat er vertrouwen bestaat tussen de professional organizer en
de cliënt.
Ja, iedereen die het wil leren kan het ook leren. Soms zal men
gewoontes moeten veranderen en nieuwe dingen leren. Maar dat kan ook
een leuke uitdaging zijn.
Soms is het verstandig om de dingen op een nieuwe manier te proberen.
Als die nieuwe methode beter werken, zult u waarschijnlijk graag uw
gewoontes willen veranderen.
Er zijn heel veel mogelijkheden, bijvoorbeeld externe opslag.
Natuurlijk kunt u de nog bruikbare spullen ook doneren aan een persoon of
instelling die deze spullen waardeert en/of verzamelt.
Verder kan een foto van het voorwerp al voldoende zijn om de herinnering bewaren.
Verder kan een foto van het voorwerp al voldoende zijn om de herinnering bewaren.
Vaak kan een groot gedeelte naar een kringloopcentrum, soms kunt u dingen
verkopen of weggeven. In iedere gemeente kan men grof vuil laten afvoeren, de
voorwaarden hiervoor zijn per gemeente anders.
Ja natuurlijk, dan bekijken we de situatie gewoon opnieuw. En ook als
het goed gaat kiezen veel mensen ervoor om na de opdracht een nieuw
project te starten waarvoor ze dan opnieuw kiezen voor de samenwerking
met een professional organizer.
Te weinig tijd en te veel spullen. Een verhuizing kan een aanleiding
zijn of een scheiding, of de overgang van zelfstandige woning naar een
verzorgingshuis. Als u uw huis wilt verkopen kunt u ook veel baat
hebben bij de adviezen van een professional organizer.
Ja, zie de privacyverklaring. Arccoth Professional Organizing geeft op
geen enkel wijze cliëntgegevens aan derden.